استفاده درست از فونت مناسب عنوان می تواند یک بنر ساده را به یک محتوای عالی برای تبلیغات تبدیل کند. یکی از راه‌های اطمینان از یک تصویر موفق این است که فونتی را انتخاب کنید که لحن محتوای شما را منعکس کند. طراحی بنر به کسب‌وکارها این فرصت را می‌دهد، تا با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و با انتقال پیام از طریق خلاقیتی که در طراحی بنر بکار رفته با افراد ارتباط موثر بگیرند.

نکته مهمی که باید حتما در طراحی یک بنر تبلیغاتی بکار گرفته شود، انتخاب فونت جذاب و خوانا برای محتوای بنر میباشد.

در این پست به معرفی7 فونت محبوب برای طراحی بنر تبلیغاتی می پردازیم


1. فونت پینار Pinar

پینار یک تایپ‌فیس 7 وزنی که طراحی حروف آن در وزن‌های پایین کمی جدی و در وزن‌های بالا دارای جذابیت‌های فانتزی و غیررسمیست.

از این فونت برای طراحی بنرهای تبلیغاتی، کاتالوگ، پوستر، کتاب و … استفاده میشود

دانلود فونت پینار pinar


2. فونت ایران سنس IRAN Sans X

فونت ایران سنس پرطرفدارترین فونت فارسی در سال‌های اخیر بوده است.
کافه بازار ، دیوار، آپارات ، اسنپ  و صدها وب سایت و اپلیکیشن برتر ایرانی از ایران سنس استفاده می‌کنند. علت اصلی محبوبیت فونت ایران سنس در میان طراحان و کاربران ایرانی خوانایی آن است.

 دانلود ونت ایران سنس IRAN Sans X


3. فونت کلمه KALAMEH

فونت کلمه، ساختاری هندسی و منظم دارد. استخوان‌بندیِ اندامِ این قلم به شما فضایی شسته و رفته ارائه می‌دهد.
پویایی و انرژیِ فونت کلمه ، برای استفاده در اکثر آثار تبلیغاتی به‌ویژه برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای خلاق و نوین بسیار مناسب است.
فونت کلمه، قدرتمند و خودنماست؛ در متن‌هایی که تلاش دارند ویژگی‌ها و توانایی‌های خاصی را برجسته کنند و نکاتِ طلاییِ موضوع را شاخص نمایند، “کلمه” این قدرت را به آن‌ها می‌دهد. تایپ‌فیس “کلمه” برای زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده است و از زبان‌های اردو و کردی نیز پشتیبانی می‌کند.

دانلود فونت کلمه KALAMEH


4. فونت یکان‌بخ YekanBakh

فونت یکان‌بخ برای نیاز امروز طراحی شده است، چراکه فونتی است ساده، خنثی، ویژه‌ی فضای پیکسلی و مناسب برای فضاهای چاپی. این ویژگی‌ها باعث شده تا فونت یکان‌بخ در موقعیت‌های مختلف کارآمد و بدون دردسر عمل کند.

دانلود فونت یکان‌بخ YekanBakh


5. فونت بی یکان B Yekan+

از فونت های ممتاز فارسی است که کاربردهای بسیار زیادی در طراحی بنر دارد. از این فونت در کارهای رسمی متداولی استفاده شده است. برای نمونه کارت ملی از این فونت استفاده میکند. طراح این فونت زیبا و بسیار خوانا گرافیست و هنرمند ایرانی مسعود سپهر است. وی این فونت را با الهام از فونت هوتیکا طراحی نمود. پس احتمالا این نخستین فونت بدون سریف فارسی است. البته ایشان تنها نسخه معمولی (Regular) این فونت را عرضه کردند. و نسخه ضخیم (Bold) آن بعدها توسط سایر طراحان عرضه شد.

دانلود فونت بی یکان B Yekan+


6. فونت بی تیتر B Titr

فونت تیتر ( B Titr ) از سری فونت های مناسب عنوان می باشد. این فونت فارسی در حالت فونت Bold موجود می باشد. یکی از معروف ترین فونت هایی هست که معمولا همه جا دیده می شود، روی روزنامه در بنر های تبلیغاتی شهر و … مورد استفاده قرار میگیرد.

دانلود فونت بی تیتر B Titr


7. فونت آوینی Aviny

فونت آوینی یک فونت دست نویس فانتزی است که با قلمی روان و پر تحرک نوشته شده است. در اجرای نرم‌افزاری حروف سعی شده است تا حد امکان شکل حروف نرم و فاقد شکستگی باشد در نتیجه شما با فونت‌ی زیبا روبرو هستید که به راحتی حس نشاط و سرزندگی را به اثر گرافیکی شما منتقل می‌کند.

دانلود فونت آوینی Aviny


نتیجه گیری:

سعی کنید هنگام کار بر روی محتوای خود، نوع فونت ها را عوض کنید تا ببینید چگونه استفاده از فونت های مختلف می تواند نحوه انتقال پیام شما را تغییر دهد. مطمئن شوید از فونت مناسبی در عنوان محتوای خود برای کمک به تقویت پیامی که می‌خواهید در بازاریابی محتوا منتقل کنید، استفاده می کنید.
در نهایت، مطمئن شوید که فونتی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شود. هر چه مخاطبان شما سریعتر بفهمند که شما چه می خواهید بگویید، سریعتر می توانید آنها را به سمت نتیجه دلخواه خود هدایت کنید.