کاتالوگ نقش کلیدی در افزایش فروش محصول یا معرفی خدمات شما دارد. ارائه محصولات شما به شکل داستان به مخاطب کمک می کند تا در سطح احساسی با محصول، خدمات و برند شما ارتباط برقرار کنند. جای تعجب نیست که میلیون ها شرکت برای معرفی خود از کاتالوگ استفاده کرده و فروش خود را به طور پیوسته افزایش داده اند.

بسیاری از برندها و خرده‌فروشان، و همچنین شرکت‌های خصوصی، سرمایه‌گذاری زیادی در کاتالوگ‌های فیزیکی یا دیجیتالی انجام داده‌اند.

کاتالوگ ها نه تنها ملموس بودن و قدرت پست مستقیم را ارائه می دهند، بلکه با سوق دادن مشتریان به تجربیات دیجیتال به بخشی جدایی ناپذیر از یک کمپین همه کاناله تبدیل شده اند. آنها اکنون رانندگان ترافیک تلفن همراه، وب سایت و فروشگاه هستند. در این پست، ما نگاهی به 10 دلیل قوی می اندازیم که چرا کاتالوگ ها باید بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی شما باشند.

1. کمترین هزینه، بیشترین بازده

برخی از مشاغل برای صرفه جویی در هزینه چاپ و پست و برای اینکه خرده فروشان بتوانند قیمت ها، محصولات و تبلیغات را سریعتر به روز کنند، محصولات خود را در یک کاتالوگ آنلاین قرار می دهند. محصولات به روشی مشابه کاتالوگ چاپی گروه بندی و نمایش داده می شوند، اما مصرف کنندگان می توانند اقلام را بر اساس قیمت، دسته، سازنده یا معیارهای دیگر مرتب کنند. این کاتالوگ ها به خریداران اجازه می دهد تا با استفاده از سبد خرید مجازی و روش پرداخت الکترونیکی، فوراً خرید کنند.

2. قابلیت بازاریابی و افزایش فروش

کاتالوگ محصولات می تواند به متخصصان فروش کمک کند تا مشتریان و فروش های بیشتری را کسب کنند. ارائه اطلاعات اضافی و اجازه دادن به مشتریان برای مشاهده محصولات در اوقات فراغت می تواند آنها را متقاعد کند که محصولات را خریداری کنند. از آنجایی که مشتریان با آگاهی بیشتر می توانند در مورد خرید خود احساس امنیت بیشتری کنند، کاتالوگ ها می توانند به آنها اعتماد به نفس لازم را بدهند تا به محصولات مورد نظر خود متعهد شوند.

3. برندسازی بصری را تقویت می کند

یک کاتالوگ محصول می تواند فرصتی را برای یک شرکت ایجاد کند تا تلاش های برندسازی بصری خود را تقویت کند. متخصصان بازاریابی و طراحی می‌توانند لوگو، فونت یا رنگ‌های شرکت را در کاتالوگ محصولات بگنجانند، که باعث می‌شود کاتالوگ گسترش واضحی از برند شرکت باشد. این می تواند هویت را در داخل تقویت کند و آن را به مشتریان بالقوه ارائه دهد.

4. هویت یک کسب و کار را تقویت می کند

بسته به هویت شرکت، کاتالوگ محصول می تواند به بیان یک داستان کامل برای مشتری کمک کند. به عنوان مثال، اگر هویت برند شامل شفاف و آموزنده بودن برند باشد، یک کاتالوگ محصول واضح و دقیق می تواند به ترویج آن ایده کمک کند.

5. کاتالوگ تجربه کاربر را بهبود می بخشد

کاتالوگ محصولات می تواند تجربه ای مثبت و بدون استرس را برای مشتریان ارائه دهد. علاوه بر ارائه اطلاعات اضافی، یک کاتالوگ محصول به خوبی نوشته شده و از نظر بصری جذاب نیز می تواند برای مشتریان لذت بخش باشد. این می تواند آنها را تشویق کند تا از طریق یک کاتالوگ مطالعه کنند و در مورد محصولاتی که دوست دارند فکر کنند. حتی اگر در نهایت چیزی از کاتالوگ خریداری نکنند، می‌تواند باعث شود مشتری تمایل بیشتری به خرید از برندی داشته باشد که از گزینه‌های آن لذت می‌برد.

6. برای بسیاری از صنایع کاربرد دارد

برای بسیاری از صنایع کاربرد دارد کاتالوگ محصولات اغلب در هر صنعتی که به مشتریان یا سایر مشاغل می فروشد استاندارد است. این بدان معنی است که شما می توانید از کاتالوگ های محصولات برای دستیابی به انواع مختلفی از مشتریان استفاده کنید بدون اینکه نیازی به آموزش آنها در مورد نحوه عملکرد یک کاتالوگ داشته باشید.

7. کاتالوگ به راحتی توزیع میشود

اگر کاتالوگ محصول دیجیتالی یا فیزیکی را توزیع کنید، به راحتی می تواند به دست مشتریان برسد.  یک کاتالوگ دیجیتال را می توانید از طریق ایمیل ارسال کنید یا آن را در یک وب سایت یا پلت فرم رسانه های اجتماعی قرار دهید. شما به راحتی می توانید نسخه های فیزیکی را ارسال کنید، آنها را شخصاً در اختیار مشتریان قرار دهید یا آنها را در فروشگاه توزیع کنید.

8. ارائه اطلاعات کامل در کاتالوگ

یکی از مزایای اصلی کاتالوگ محصول این است که این نوع سند اغلب برای هر کسی که آن را می‌خواند آموزنده است. در بسیاری از موارد، شرکت‌ها می‌توانند توضیحات دقیق محصول را ارائه کنند که به مشتریان یا هر کارمندی اجازه می‌دهد جنبه‌های مهم هر پیشنهاد را درک کند. این می تواند تضمین کند که مشتریان مزایای هر محصول را یاد می گیرند.

9. به مشتریان امکان اشتراک گذاری می دهد

یکی دیگر از مزایای کاتالوگ محصولات این است که به راحتی برای مشتریان قابل اشتراک گذاری است. چه از فرمت دیجیتالی یا فیزیکی استفاده کنید، مشتریان می‌توانند آنچه را که در کاتالوگ خود پیدا کرده‌اند با ارسال یک نسخه فیزیکی یا ارسال پیوند به دوستان خود به اشتراک بگذارند.

10. مشتریان را با تصاویر محصول جذب می کند

یکی از مزایای استفاده از کاتالوگ محصولات به عنوان یک استراتژی بازاریابی عمده این است که آنها می توانند از تصاویر قوی و موثر برای متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصولات استفاده کنند. در برخی موارد، مشتریان پس از مشاهده تصاویر جذاب و با کیفیت حرفه ای از محصول یا تصاویر مشتریان خوشحالی که از محصول استفاده می کنند، ممکن است انگیزه خرید محصولات پیدا کنند. رسانه کاتالوگ به ارتقای قدرت متقاعدسازی تصویر کمک می کند.

آنیل طرح به شما کمک میکند تا یک کاتالوگ حرفه ای، با کیفیت بالا برای کسب و کار خود ایجاد کنید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را به راحتی معرفی کنید و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید. جهت طراحی کاتالوگ اینجا کلیک کنید